Uudet autot ja muuta

SKAL budjettiriihestä: Liikenteen verotuksen uudistamisella kiire

altion budjettiesitys vuodelle 2021 ei sisällä selkeää viestiä siitä, miten liikenteen verouudistus tehdään kilpailukykyä tukevalla tavalla. Tavoitteena tulee olla tehokas, viennin kilpailukykyä tukeva logistinen järjestelmä ja uusiutuvien polttoaineiden suosiminen. Tavoitteeseen nähden poliittinen päätöksenteko kulkee pahasti jälkijunassa, toteaa kuljetusyritysten edunvalvoja SKAL.

Lue juttu loppuun laatukuljetuksen verkkosivuilta.

KAUPUNKIAUTOILU MUUTTUU – 5 KOHTAA JOISTA HUOMAAT ERON

Puhutaan autoista ja hiilidioksidipäästöistä kuinka paljon tahansa, niin tosiasia on, että jokaisen auton valmistaminen tuottaa hiilidioksia ilmaan. Ja jos Suomessa on virallisena tavoitteena siirtyä täysin päästöttömää autoiluun vuoteen 2045 mennessä, on meillä tavallaan jo kiire muuttaa autokantaamme sekä asenteitamme.

Asenteet onkin se suurin juttu monen muutoksen suhteen. Se on vähän sama kuin saatamme kauhistella CBD-öljyjä sen jälkeen kun kuulemme että se onkin hampuista saatavaa öljyä, ennenkuin otamme asioista selkoa.

Katso tämä juttu loppuun citycarin omilta verkkosivuiltaan.

Suomen ensimmäiset Volkswagen ID.3:t luovutettu asiakkaille

Suomen ensimmäinen täyssähköinen Volkswagen ID.3 on luovutettu asiakkaalle. Vantaan Volkswagen Center Airportissa alkoi tänään perjantaina 11.9.2020 uusi aikakausi. Suomen ensimmäinen Volkswagen ID.3 luovutettiin varhain aamulla Eero Perelle. Malliversioltaan Suomen ensimmäinen luovutettu auto on Volkswagen ID.3 1ST Max, joka on varustettu 58 kWh:n akulla ja tuottaa tehoa 150 kW.

Lue juttu loppuun meidän aikaisemmasta artikkelista.

SUZUKI JIMNY TULEE TAKAISIN – NYT PAKETTIAUTONA

Nykyinen Suzuki Jimnyn neljäs sukupolvi esiteltiin kaksi vuotta sitten Euroopassa ja Suomessa. Siitä tuli heti niin suuri menestys, ettei tehdas pystynyt valmistamaan autoja läheskään niin paljon kuin eurooppalaiset olisivat halunneet. Omaa Jimnyä joutui odottamaan pitkän aikaa.

Euroopassa henkilöautojen päästömääräykset ovat kiristyneet nopeaan tahtiin, mikä johti Jimnyn myynnin lopettamiseen. Aidon maasturin kulutus ja hiilidioksidipäästö aiheuttivat Suzukille vaikeuksia EU:n määräämän päästörajan alittamisessa.

Lue juttu kokonaan loppuun autot ja liikenne sivuilta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.