Uusi, sähköistetty Touareg R ladattava hybridi sai hinnan – Touareg eHybrid -malli myyntiin marraskuun lopulla

  • Touareg R ladattava hybridi: Volkswagenin uusi, taloudellinen lippulaivamalli tarjoaa tehoa 340 kW (462 hv)
  • Touaregin Elegance ja Atmosphere eHybrid -malleissa tehoa 280 kW (381 hv)
  • Touaregin eHybrid-mallien eli ladattavien hybridimallien toimintamatka pelkällä sähköllä jopa 46 km (WLTP), kokonaistoimintamatka noin 810 km
  • Kaikki Touaregin ladattavat hybridiversiot tarjoavat 3,5 tonnin perävaunumassan

Touareg eHybrid ladattava hybridi: kaksi eri teholuokkaa, kolme versiota

Volkswagen kasvattaa edelleen ladattavien hybridien tarjontaa. Uusi Touareg, Volkswagenin lippulaivamalli on nyt saatavilla kahtena eri tehoisena ladattavana hybridiversiona. Uusien Touaregin ladattavien hybridien toimintamatka sähköllä on jopa 46 km (WLTP) ja se kattaa suurimmalle osalle tyypillisen päivittäisen työmatkan. Touaregin ladattavien hybridiversioiden kokonaistoimintamatka on noin 810 km.

Volkswagen Touareg eHybrid ladattavan hybridin voimalinja koostuu 3-litraisesta V6-bensiinimoottorista (250 kW/340 hv) ja sähkömoottorista (100 kW/136 hv). Yhteisteho on 280 kW (381 hv) ja yhteisvääntöä on tarjolla 600 Nm. Kiihdytys 0–100 km/h vie 6,3 sekuntia. Kaikkien aikojen tehokkaimman Touareg R ladattavan hybridin yhteisteho on puolestaan 340 kW (462 hv) ja vääntöä 700 Nm. R-version kiihdytys 0–100 km/h vie vain 5,1 sekuntia. Molemmissa versioissa voima siirretään vakiovarusteiselle 4MOTION-nelivetojärjestelmälle ja vaihteenvaihdon hoitaa 8-vaihteinen Tiptronic-automaattivaihteisto. Uudella SUV-mallilla voi ajaa pelkästään sähköllä aina 140 km/h nopeuteen saakka; sen jälkeen turboahdettu V6 TSI -bensiinimoottori avustaa sähkömoottoria.

Tavaratilan alla sijaitsee litiumioniakku, jonka nettokapasiteetti on 14,3 kWh (bruttokapasiteetti 17,9 kWh). Akkua voi ladata suurimmillaan 7,2 kW teholla, jolloin tyhjän akun saa ladattua täyteen noin 2,5 tunnissa. Akun lataus 3,6 kW:n teholla tyhjästä täyteen kestää puolestaan noin 5 tuntia. Suomessa vakiovarusteisiin kuuluvalla tilapäislatauslaitteella lataaminen tyhjästä täyteen kestään noin 10,5 tuntia.

Volkswagen-brändin ja koko tuotemalliston suorituskykyisin versio Touareg R ladattava hybridi on varustettu Black Style -ulkonäköpaketilla ja R-Line-sisätilapaketilla sekä 20-tuuman vanteilla. Kaikkien aikojen tehokkaimman Volkswagenin alkaen hinta on 85 220,35 euroa.

SUV-mallin eHybrid ladattava hybridiversio tulee saataville kahdella varusteluversiolla; Atmospere ja Elegance. Elegancen sisätilojen sävy on harmaa ja koristelistat alumiinia, Atmospheren sävy on puolestaan maanläheisempi ruskea ja koristelistat puuta. Molempien varusteluversioiden arviohinta Suomessa on noin 79 300 euroa ja ne tulevat myyntiin marraskuun lopulla.

Touaregin ladattavissa hybrideissä uusia varusteita

Touaregin ladattavat hybridiversiot tarjoavat innovatiivisen yhdistelmän erinomaista suorituskykyä ja ajomukavuutta, sähköistä taloudellisuutta ja erittäin kattavan vakiovarustelun. Touaregin eHybrideissä on uusina vakiovarusteina mm. Innovision Cockpit: Discover Premium -navigointi 15” näytöllä sekä digitaalinen 12,3” mittaristo, IQ.Light-led-matriisiajovalot, 4-alueilmastointi ja panoraamakattoluukku sekä matkustamon panoraamakatto. Uudet kuljettajaa avustavat järjestelmät mahdollistavat puolestaan osittain automatisoidun ajamisen jopa 250 km/h nopeuksiin saakka. Lisävarusteina saatavilla ovat myös mm. ilmajousitus ja pimeänäköavustin Night Vision. Lämpökamera tuo selvästi esille tielle tulossa olevat eläimet ja ihmiset.

3500 kg vetokyky, Trailer Assist helpottaa perävaunun peruuttamista

Volkswagen Touaregin ladattavien hybridien maksimimaalinen perävaunumassa on 3 500 kg. Touareg on myös Volkswagenin ensimmäinen SUV-luokan ladattava hybridi, johon on saatavilla perävaunun peruutusavustin Trailer Assist (myös vetokoukku lisävaruste) ja yhdistelmää voidaan liikuttaa puhtaasti sähköllä.

Navigointi optimoi sähköisen toimintamatkan

Touaregin ladattavat hybridiversiot näyttävät monipuolisuutensa myös pidemmillä matkoilla. Kuljettaja voi hallita akun lataustasoa käyttämällä infotainment-järjestelmän Hybrid-valikkoa. Sen avulla jopa pitkien ajomatkojen loppupuolella on mahdollista säästää tarpeeksi akkua, jotta kohteessa voidaan ajaa päästöttömästi pelkällä sähköllä. Mikäli navigaattorissa on reitin opastus käytössä, akun hallintajärjestelmä katsoo myös tulevaisuuteen ja ottaa ennakoivasti huomioon reitin ja pinnanmuodot sopeuttaakseen akun käyttöä ja optimoidakseen toimintamatkan sähköllä.

Sähköinen toimintamatka voi vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen esilämmityksen käytöstä, ulkolämpötilasta, matkustajien ja kuorman määrästä sekä valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. 

Lähde: News Cision

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *