Uudet BMW M3 Sedan ja M4 Coupé – Competition-malleissa myös xDrive-neliveto-optio

BMW esittelee legendaarisen M3- ja M4-sarjan uuden sukupolven. Ensimmäistä kertaa myös xDrive-neliveto on saatavissa Competition-malleihin.

BMW tuo 35 vuotta sitten ensimmäistä kertaa esiteltyyn keskiluokan Premium-urheiluautojen mallistoon nyt uusimman sukupolven M3 Sedan-, M3 Competition Sedan-, M4 Coupé- ja M4 Competition Coupé -mallit. Autot yhdistävät radalle optimoidun suorituskyvyn huippuluokan käytettävyyteen arkiajossa aivan uudella tavalla.

Uutuusmallit tulevat myyntiin loppuvuodesta 2020 ja M Competition -mallien xDrive-nelivetoversiot kesällä 2021. Viisipaikkaisen Sedanin ja nelipaikkaisen Coupén voimanlähteenä on BMW M TwinPower Turbo -teknologiaa käyttävä kuusisylinterinen moottori (353 kW/480 hv). M3 ja M4 -malleissa on kuusivaihteinen käsivaihteisto.

Competition-mallissa tehoa on korotettu 375 kW:iin/510 hv:aan ja veto siirtyy takapyörille Drivelogic-järjestelmää käyttävällä 8-vaihteisella M Steptronic -automaattivaihteistolla. Nelivetoisissa xDrive-malleissa voi käyttää 4WD- ja 4WD Sport -ajotiloja, joista jälkimmäinen ohjaa enemmän vääntöä takapyörille.

M3 Sedanin ja M4 Coupén maksimivääntö 550 Nm on käytettävissä laajalla kierrosalueella, 2650–6130 kierroksella minuutissa. Competition-mallien 650 Nm:n maksimiväännön kierrosalue on myös laaja eli 2750–5500 kierrosta minuutissa. BMW M3 Sedan ja BMW M4 Coupé kiihtyvät nollasta sataan kilometriin tunnissa 4,2 sekunnissa ja Competition-mallit 3,9 sekunnissa.

Uutuusmallien kehitysharppaukset edeltäjiinsä verrattuna ovat syntyneet kehitysprosessissa, jota on tehty osittain samaan aikaan BMW M4 GT3 -kilpa-auton testauksen kanssa. Sarjan autoja yhdistää tunteita herättävä suorituskyky, visuaalisesti näyttävä muotoilu sekä uusi M-sarjan oma hallinta/käyttöjärjestelmä, jolla autoa voi säätää sopivaksi matka-ajoon maanteillä tai dynaamiseen ajoon suljetuilla tiealueilla.

Autoihin saa lisävarusteena täysin uuden M Drive Professional -ajotilan, joka on tarkoitettu erityisesti kilparadalle. Siihen kuuluu kymmenportaisesti säädettävä M Traction Control -luistonesto, M Drift Analyzer ajamisen analysointiin sekä M Laptimer ajanottoon.

Auton muotoilussa keskeisiä piirteitä ovat kehyksetön M-versio munuaisen muotoinen jäähdyttimen säleikkö ja sen vaakasuuntaiset rivat, näyttävät pyöräkotelot ja niiden M-ilmanottoaukot sekä levitetyt kynnykset, johon auton helmat yhdistyvät. Autojen kevyestä ja lujasta hiilikuituvahvisteisesta muovista (CFRP) valmistettu katto, takaspoileri ja kahdet tuplapakoputket ovat M-sarjan vakiovarusteita.

Auton vakiovarusteluun kuuluvat adaptiiviset LED-ajovalot, ja lisävarusteena autoon on saatavilla tehokkaat BMW Laserlight -ajovalot.

BMW M3 Sedanin ja M4 Coupén mallien yhdistetty kulutus on 10,8 l/100 km* ja yhdistetyt CO2-päästöt 248 g/km*. Competition-mallien yhdistetty kulutus on 10,2 l/100 km* ja yhdistetyt CO2-päästöt 234 g/km*.

Uuden M3-sarjan autoverollinen alkaen-hinta on 130 631,43 euroa

Lähde: MyNewsDesk

Trackbacks & Pings

  • BMW:n uusi 4-sarjan Gran Coupé huokuu tyylikästä urheilullisuutta - Eurooppalaiset autot :

    […] Uusi BMW 4-sarjan Gran Coupé on kasvanut reippaasti edellisversiosta. Ulkomitat ovat venähtäneet 143 millimetriä pituutta, 27 millimetriä leveyttä, 53 millimetriä korkeutta, ja akseliväli on nyt 46 millimetriä pidempi. Näin se on huomattavasti edeltäjäänsä tilavampi ja käytännöllisempi. 470 litran takakontti kasvaa penkit kaadettuna 1290 litraan. […]

    3 vuotta ago

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *